با سلام به همه بازدیدکنندگان گرامی،ضمن تشکر از همه ی شما دوستان ،خواهشمندم برای بهتر شدن وبلاگ و پایداری آن ،از بیان نظرات سازنده دریغ نفرمایید...

گرمای نظرات شما به مدیر وبلاگ جان دوباره می بخشد.

متشکرم.



تاريخ : سه شنبه نوزدهم آذر 1392 | | نویسنده : علی |
 

10 توصيه اساسي براي موفقيت در آغاز سال تحصيلي

 

خواب مطلوب؛ كليد طلايي موفقيت تحصيلي

 كمبود خواب دانش آموزان نه تنها باعث چرت زدن آنها در طول روز مي شود بلكه در كيفيت تحصيلي نيز تاثير سوء مي گذارد. اين در حالي است كه شمار دانش آموزاني كه به اندازه كافي نمي خوابند هميشه در حال افزايش است. مهم ترين علت اين است كه شب ها تا دير وقت مشغول تماشاي تلويزيون و بازي هاي يارانه اي هستند. در نتيجه دانش آموز صبح روز بعد با خستگي به كلاس درس مي رود و نمي تواند توجه و تمركز كافي داشته باشد. در اين شرايط كه دانش آموز پيشرفت تحصيلي مطلوبي ندارد، والدين نگران مي شوند و تصور مي كنند كلاس هاي تقويتي و سختگيري بيشتر در درس خواندن مي تواند مؤثر باشد. در حالي كه بهتر است در وهله اول علل دقيق اين مشكل بررسي شود زيرا در اكثر موارد در كنار خواب ناكافي، تغذيه نادرست نيز مزيد بر علت مي شود.

صبحانه؛ وعده غذايي بسيار مهم اما فراموش شده

 

حذف صبحانه از برنامه غذايي روزانه اشتباه بسيار بزرگي است. پس از گذراندن شب و صبحي كه با كار و فعاليت همراه است، معده كودك مجبور است 14 ساعت گرسنگي را تحمل كند. در اين صورت نزديك ظهر احساس خستگي مي كند و معمولا به سراغ ريزه خوري و تنقلات مي رود. در نتيجه، اشتهاي چنداني براي ناهار نيز ندارد.

لازم است تا والدين حتما دانش آموز را به خوردن صبحانه كامل و متعادل ملزم كنند. شيريني جات انتخاب خوبي براي اين وعده غذايي نيست و به جاي آن بهتر است قندهاي كند مانند نان ها و غلات استفاده شود. البته يك ليوان شير نيز حتما بايد در كنار آن باشد.

 



ادامه مطلب
تاريخ : پنجشنبه سوم مهر 1393 | | نویسنده : علی |
درمان‌های ذهنی- جسمی بسیار مؤثر

درمان‌های ذهنی- جسمی بسیار مؤثر

 

بسیاری از مردم فکر می‌کنند که هنوز شواهد علمی بسیار کمی در مورد درمان‌های مکمل و جایگزین وجود ندارد. در حالی که مطالعات نشان می‌دهند، بسیاری از این روش‌ها اثرات بسیار مفیدی بر سلامت انسان دارند. در زیر به این روش‌ها اشاره می‌کنیم:

 

ماساژ فشاری

موارد درمان : درد مزمن گردن، بیماری‌های حرکتی، کمر درد

ماساژ فشاری چیست؟ یک روش کهن آسیایی، شبیه طب سوزنی،‌اما بدون استفاده از سوزن است. متخصص این رشته از دست یا یک ابزار برای وارد آوردن فشار به نقاط خاصی از بدن استفاده می‌کند تا انرژی را در بدن به جریان اندازد، تنش را از بین ببرد و موازنه حسی برقرار کند. تحریک نقاط مختلف بدن می‌تواند سبب ترشح آندرفین شود (آندرفین ماده‌ای شیمیایی است که برای کاهش درد در بدن ترشح می‌شود) و جریان خون و اکسیژن را به نقاط آزرده و ناراحت بدن افزایش دهد.



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه بیست و دوم شهریور 1393 | | نویسنده : علی |
خواص درمانی تربچه

خواص درمانی تربچه

 

 

این گیاه را می‌توان به صورت خام در سالاد یا از برگ‌های آن به صورت پخته در سوپ استفاده کرد. خواص تربچه در مورد بیماری‌ها و فواید آن برای قسمت‌های مختلف بدن در زیر آورده شده است:

 

یرقان (زردی) : تربچه برای کبد و معده بسیار مفید است و سم‌زدای بسیار خوبی است و خون را تصفیه می‌کند. تربچه در بیماری یرقان به طور شگفت‌آوری به پاکسازی بیلیروبین از خون کمک می‌کند و همچنین تولید آن را نیز تنظیم می‌کند. علاوه بر این با افزایش اکسیژن در خون از تخریب سلول‌های قرمز جلوگیری می‌کند. تربچه (ترب) سیاه برای یرقان مفیدتر است. برگ‌های تربچه نیز برای درمان یرقان بسیار مفید هستند. 

 

 کبدو کیسه‌ی صفرا : تربچه بطور خاص برای کبد و صفرا بسیار مفید است و جریان صفرا و بیلیروبین، اسیدها، آنزیم‌ها را تنظیم می‌کند و بیلیروبین را از خون می‌زداید و کبد را سم‌زدایی می‌کند. علاوه بر این، تربچه حاوی آنزیم‌هایی شبیه به مایروسیناس، دیتاستاز، استئار است که از  کبدو کیسه‌ی صفرا در مقابل عفونت‌ها و زخم‎ها پیشگیری می‌کند. 



ادامه مطلب
تاريخ : دوشنبه هفدهم شهریور 1393 | | نویسنده : علی |


تاريخ : پنجشنبه سیزدهم شهریور 1393 | | نویسنده : علی |
درمان بیماریهای مزمن با ورزش

درمان بیماریهای مزمن با ورزش

 

اگر مبتلا به یکی از بیماری‌های مزمن باشید، احتمالاً پرسش‌هایی در مورد ورزش کردن دارید. چقدر ورزش کنیم؟ چه نوع ورزشی مناسب است؟ در این نوشتار به شناخت اصول ورزش و ارتباط آن با بیماری‌های مزمن می‌پردازیم.

اگر مبتلا به یکی از بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی، انواع دیابت، آسم ، کمردرد یا درد مفاصل هستید، ورزش فواید زیادی برایتان به همراه دارد. البته پیش از شروع ورزشِ روزانه باید با پزشک مشورت کنید تا نوع ورزش و تذکرات لازم را به شما یادآوری کند. 

ورزش چطور به بهبود بیماری‌های مزمن کمک می‌کند؟

 



ادامه مطلب
تاريخ : دوشنبه دهم شهریور 1393 | | نویسنده : علی |
تفاوت بین کلسترول خوب (HDL)‌ و کلسترول بد (LDL)

تفاوت بین کلسترول خوب (HDL)‌ و کلسترول بد (LDL)

 

ممکن است خوردن کلسترول را برای بقیه‌ی عمرتان کنار بگذارید و باز هم کلسترول خونتان بالا باشد. اما چطور چنین می‌شود؟

در واقع تمام سلول‌های بدن می‌توانند کلسترول بسازند. البته این خوب است، زیرا همه‌ی سلول‌ها برای حفظ غشاء سلولی نیاز به کلسترول دارند. بدن به طور خودکار میزان کلسترول سلول‌ها را می‌سنجد و اگر حس کند که کلسترول کافی نیست، آن را تولید می‌کند. علاوه بر این کلسترول یکی از اجزای اصلی در تولید ویتامین D و دیگر مواد مفید مانند استروژن و تستوسترون است. اما حتی در صورتیکه که سلول‌ها کلسترول تولید کنند باز هم بعضی از سلول‌ها به کلسترول اضافی نیاز دارند و اینجاست که کبد وارد صحنه می‌شود.



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه چهارم شهریور 1393 | | نویسنده : علی |

 تاریخ تولد و شخصیت شما

tarikh  تاریخ تولد و شخصیت شما

روان شناسان شخصیتی براین عقیده اند که شماره تولد، شما را از آن چیزی که می خواهید باشید دور نمی کند، بلکه مانند رنگی است که نوع آن و زیبایی اش برای افراد مختلف متفاوت است. به مثال زیر توجه کنید :

فرض می کنیم که شما متولد ۸ مهر ۱۳۵۵ هستید.مهر ماه هفتم (۷) سال است پس :

 


۲ = ۱+۱ = ۱۱ = ۰+۷+۳+۱ = ۱۳۷۰ = ۱۳۵۵+۷+۸


شماره تولد ۲ است و اکنون می توانید آنچه راکه مربوط به این شماره است با خود مطابقت دهید .

 



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه یکم شهریور 1393 | | نویسنده : علی |

روزهای گرم و نوشیدنی‌های خنکروزهای گرم و نوشیدنی‌های خنک

 

در هوای گرم تابستان که در طول روز نمی‌توان بدون کولر یا پنکه سر کرد، تنها یک لیوان نوشیدنی خنک می‌چسبد.

 با فرارسیدن فصل گرما مصرف شربت خاکشیر در میان مردم بیشتر می‌شود، زیرا خاکشیر از زمان‌های گذشته برای رفع عطش و گرمازدگی کاربرد داشته و البته بهترین کاربرد آن به خاطر خاصیت ضدعفونی‌ کنندگی آن است.

خوردن مایعات در طی روز چه می‌خواهد آب باشد یا آب میوه برای سلامت بدن مفید است، همان‌طور که ثابت شده مصرف کافی مایعات بدون قند مصنوعی می‌تواند در کاهش وزن بدن کمک کند.

در روزهای گرم، نوشیدنی‌های خنک طرفدارهای بیشتری پیدا می‌کنند، اما گاهی تنها نمی‌توان با آب روزها را گذراند، چرا که افت فشار و گرمازدگی در روزهای گرم‌ بیشتر است.

بنابراین‌ خوب است از میوه‌های تازه و خوشمزه این فصل برای درست کردن نوشیدنی‌های سالم استفاده کنیم و از آبمیوه‌های مصنوعی که پر از رنگ‌های شیمیایی و اسانس هستند، دوری کنیم.

با توجه به اینکه در تابستان بیماری‌های گوارشی ناشی از خوردن نوشیدنی‌های ناسالم "نوشیدنی‌های باز و غیراستریلیزه" سبب ایجاد مشکلات زیادی می‌شود، بنابراین با خوردن نوشیدنی‌های طبیعی و سالم مراقب سلامت‌مان باشیم.



ادامه مطلب
تاريخ : چهارشنبه بیست و نهم مرداد 1393 | | نویسنده : علی |
برای داشتن چشمان سالم چه کنیم ؟

برای داشتن چشمان سالم چه کنیم ؟

رعایت چند نکته:

کسانی که مایلند چشمانشان سالم باشد بایستی نکات زیر را رعایت کنند.

1- به جسم سفید و خیلی شفاف نگاه نکنند.
2- از نگاه کردن به خطوط ریز و نقشه های خیلی دقیق که موجب صرف نور زیاد است خودداری شود.
3-



ادامه مطلب
تاريخ : پنجشنبه بیست و سوم مرداد 1393 | | نویسنده : علی |