با سلام به همه بازدیدکنندگان گرامی،ضمن تشکر از همه ی شما دوستان ،خواهشمندم برای بهتر شدن وبلاگ و پایداری آن ،از بیان نظرات سازنده دریغ نفرمایید...

گرمای نظرات شما به مدیر وبلاگ جان دوباره می بخشد.

متشکرم.



تاريخ : سه شنبه نوزدهم آذر 1392 | | نویسنده : علی |

اثر اضطراب بر متابولیسم بدن

اثر اضطراب بر متابولیسم بدن

 

اضطراب احساس ناخوشایندی است. در حالت اضطراب بدن در حالت آماده‌باش قراردارد. ممکن است به نظر برسد که اضطراب متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد زیرا نوعی احساس فعال بودن به بدن می‌دهد. اما کاملاً برعکس است. یعنی اضطراب متابولیسم را کاهش می‌دهد. برای درک این موضوع باید کمی در مورد اضطراب و اثرات جسمی و ذهنی آن بدانید.

 

اضطراب چیست؟

اضطراب حالتی غریزی است که در هنگام احساس خطر (درگیری یا فرار)  فعال می‌شود. در حالت اضطراب، بدن برای فرار از شرایط خطرناک یا روبرو شدن با آن آماده است. در واقع اضطراب، پاسخ بدن به شرایط ترسناک واقعی یا غیرواقعی (ذهنی) است.

 



ادامه مطلب
تاريخ : پنجشنبه بیست و چهارم مهر 1393 | | نویسنده : علی |

تبریک عید غدیر سال 92

تعریف علی به گفت و کو ممکن نیست
گنجایش بحر در سبو ممکن نیست
اوصاف علی به هر زبان باید گفت
این ذکر به پیدا و نهان باید گفت
در جشن ولی عهدی مسعود علی
تبریک به صاحب الزمان باید گفت



تاريخ : دوشنبه بیست و یکم مهر 1393 | | نویسنده : علی |
12 راه طبیعی برای غلبه بر آلرژی

12 راه طبیعی برای غلبه بر آلرژی

 

 

1.پاکیزگی هوای منزل : درون خانه را از مواد آلرژی‌زا پاک کنید. فیلترهایی در سیستم تهویه مطبوع نصب کنید که بتواند 90 تا 95 درصد ذرات معلق هوا را بگیرد. درها و پنجره‌ها را هنگامی که هوای بیرون آلوده یا طوفانی است کاملاً ببندید تا آلودگی‌ها و مواد حساسیت‌زا به درون منزل راه نیابند.

2.استفاده از درمان‌های جایگزین : شواهد نشان می‌دهند که بعضی از مکمل‌های گیاهی به کاهش حساسیت‌های تنفسی کمک می‌کنند.

 



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه پانزدهم مهر 1393 | | نویسنده : علی |

 

عید قربان با نماز و عبادتش ، با ذکر و دعایش ، با قربانى و صدقات و احسانش

بسترى براى جارى ساختن مفهوم عبودیت و بندگى است

این عید بندگی بر شما مبارک.



تاريخ : یکشنبه سیزدهم مهر 1393 | | نویسنده : علی |
 

10 توصيه اساسي براي موفقيت در آغاز سال تحصيلي

 

خواب مطلوب؛ كليد طلايي موفقيت تحصيلي

 كمبود خواب دانش آموزان نه تنها باعث چرت زدن آنها در طول روز مي شود بلكه در كيفيت تحصيلي نيز تاثير سوء مي گذارد. اين در حالي است كه شمار دانش آموزاني كه به اندازه كافي نمي خوابند هميشه در حال افزايش است. مهم ترين علت اين است كه شب ها تا دير وقت مشغول تماشاي تلويزيون و بازي هاي يارانه اي هستند. در نتيجه دانش آموز صبح روز بعد با خستگي به كلاس درس مي رود و نمي تواند توجه و تمركز كافي داشته باشد. در اين شرايط كه دانش آموز پيشرفت تحصيلي مطلوبي ندارد، والدين نگران مي شوند و تصور مي كنند كلاس هاي تقويتي و سختگيري بيشتر در درس خواندن مي تواند مؤثر باشد. در حالي كه بهتر است در وهله اول علل دقيق اين مشكل بررسي شود زيرا در اكثر موارد در كنار خواب ناكافي، تغذيه نادرست نيز مزيد بر علت مي شود.

صبحانه؛ وعده غذايي بسيار مهم اما فراموش شده

 

حذف صبحانه از برنامه غذايي روزانه اشتباه بسيار بزرگي است. پس از گذراندن شب و صبحي كه با كار و فعاليت همراه است، معده كودك مجبور است 14 ساعت گرسنگي را تحمل كند. در اين صورت نزديك ظهر احساس خستگي مي كند و معمولا به سراغ ريزه خوري و تنقلات مي رود. در نتيجه، اشتهاي چنداني براي ناهار نيز ندارد.

لازم است تا والدين حتما دانش آموز را به خوردن صبحانه كامل و متعادل ملزم كنند. شيريني جات انتخاب خوبي براي اين وعده غذايي نيست و به جاي آن بهتر است قندهاي كند مانند نان ها و غلات استفاده شود. البته يك ليوان شير نيز حتما بايد در كنار آن باشد.

 



ادامه مطلب
تاريخ : پنجشنبه سوم مهر 1393 | | نویسنده : علی |
درمان‌های ذهنی- جسمی بسیار مؤثر

درمان‌های ذهنی- جسمی بسیار مؤثر

 

بسیاری از مردم فکر می‌کنند که هنوز شواهد علمی بسیار کمی در مورد درمان‌های مکمل و جایگزین وجود ندارد. در حالی که مطالعات نشان می‌دهند، بسیاری از این روش‌ها اثرات بسیار مفیدی بر سلامت انسان دارند. در زیر به این روش‌ها اشاره می‌کنیم:

 

ماساژ فشاری

موارد درمان : درد مزمن گردن، بیماری‌های حرکتی، کمر درد

ماساژ فشاری چیست؟ یک روش کهن آسیایی، شبیه طب سوزنی،‌اما بدون استفاده از سوزن است. متخصص این رشته از دست یا یک ابزار برای وارد آوردن فشار به نقاط خاصی از بدن استفاده می‌کند تا انرژی را در بدن به جریان اندازد، تنش را از بین ببرد و موازنه حسی برقرار کند. تحریک نقاط مختلف بدن می‌تواند سبب ترشح آندرفین شود (آندرفین ماده‌ای شیمیایی است که برای کاهش درد در بدن ترشح می‌شود) و جریان خون و اکسیژن را به نقاط آزرده و ناراحت بدن افزایش دهد.



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه بیست و دوم شهریور 1393 | | نویسنده : علی |
خواص درمانی تربچه

خواص درمانی تربچه

 

 

این گیاه را می‌توان به صورت خام در سالاد یا از برگ‌های آن به صورت پخته در سوپ استفاده کرد. خواص تربچه در مورد بیماری‌ها و فواید آن برای قسمت‌های مختلف بدن در زیر آورده شده است:

 

یرقان (زردی) : تربچه برای کبد و معده بسیار مفید است و سم‌زدای بسیار خوبی است و خون را تصفیه می‌کند. تربچه در بیماری یرقان به طور شگفت‌آوری به پاکسازی بیلیروبین از خون کمک می‌کند و همچنین تولید آن را نیز تنظیم می‌کند. علاوه بر این با افزایش اکسیژن در خون از تخریب سلول‌های قرمز جلوگیری می‌کند. تربچه (ترب) سیاه برای یرقان مفیدتر است. برگ‌های تربچه نیز برای درمان یرقان بسیار مفید هستند. 

 

 کبدو کیسه‌ی صفرا : تربچه بطور خاص برای کبد و صفرا بسیار مفید است و جریان صفرا و بیلیروبین، اسیدها، آنزیم‌ها را تنظیم می‌کند و بیلیروبین را از خون می‌زداید و کبد را سم‌زدایی می‌کند. علاوه بر این، تربچه حاوی آنزیم‌هایی شبیه به مایروسیناس، دیتاستاز، استئار است که از  کبدو کیسه‌ی صفرا در مقابل عفونت‌ها و زخم‎ها پیشگیری می‌کند. 



ادامه مطلب
تاريخ : دوشنبه هفدهم شهریور 1393 | | نویسنده : علی |


تاريخ : پنجشنبه سیزدهم شهریور 1393 | | نویسنده : علی |
درمان بیماریهای مزمن با ورزش

درمان بیماریهای مزمن با ورزش

 

اگر مبتلا به یکی از بیماری‌های مزمن باشید، احتمالاً پرسش‌هایی در مورد ورزش کردن دارید. چقدر ورزش کنیم؟ چه نوع ورزشی مناسب است؟ در این نوشتار به شناخت اصول ورزش و ارتباط آن با بیماری‌های مزمن می‌پردازیم.

اگر مبتلا به یکی از بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی، انواع دیابت، آسم ، کمردرد یا درد مفاصل هستید، ورزش فواید زیادی برایتان به همراه دارد. البته پیش از شروع ورزشِ روزانه باید با پزشک مشورت کنید تا نوع ورزش و تذکرات لازم را به شما یادآوری کند. 

ورزش چطور به بهبود بیماری‌های مزمن کمک می‌کند؟

 



ادامه مطلب
تاريخ : دوشنبه دهم شهریور 1393 | | نویسنده : علی |